Saturday, September 26, 2009

warna warni ramadhan & aidilfitri


hitam dan kelabu:

  • ramai yang terkorban sewaktu pulang berhari raya.. lebih tragis, sampai ada yang putus kepala..
  • sehari sebelum raya, kwn jiran saya meninggal dunia kerana di panah petir sewaktu bersawah..
  • waktu sembahyang raya, sebaik je takbir di angkat salah seorg jemaah rebah dan terus meninggal dunia.. innalillahi wainnailaihi rajiun..
  • anak jiran saya kena ragut sewaktu sibuk mengumpul duit raya. lelaki yang ragut dia 2 wat2 mcm nak tanya alamat, pastu puji rntai dia cantik n terus ragut.. yang paling best..mamat 2 xtau yang budak 2 pkai rantai zhulian je..bukan emas pun..hahahah..tipah tertipu!!!



ungu, biru,hijau, kuning, merah, jingga..whatever colours yg ada...

  • main bunga api and mercun.. cantik!!!! teringat plak masa kecik2.. biasala, mlm raya mesti dh start tayang baju raya.. tp tengah seonok melaram, ada plak yang 'ter'baling (or sengaja baling, wallahualam) mercun kt baju saya. maka terbakarla kain baju raya saya 2..xsempat nak bergaya di pagi raya.. nasib baik baju raya banyak!hhhaahaaa..budak2.. biasela kn?
  • saya masih dapat duit raya..hahahhaah...plus beg raya n kasut raya.free! seronotttt2 (^-^)
  • kelas bahasa gagap & pelat: hahahah.. sape minat nak join?

  • bahasa1: tayu!i..i..i..i..iya ta mati. ta mangi tah.tayu nanak iyum ya iya te? (blh agak x?)

  • bahasa2: tayu, nte nk nti etey..tayu nanak itot ke?nte nak peli eiyem..nnti nte impan tat umah tayu ye..pas perpute nte matan eiyem.

  • bahasa3: tayu, i..i..i..iya nak nto tenan tayu poleh tak? i..i..i..iya pawakla pante iya dgn teyimut.teyok tite atun. tatun nte main entun tengan punge ati nak tak tayu?
(6-^) nak tau translation dia??

1. kak ayu! liya dah mandi.dah wangi dah. kak ayu xnk cium liya ke?
2. kak ayu, kite nak pegi kedai. kak ayu xnk ikot ke?kite nak beli aiskrim. nanti kite simpan kat umah kak ayu ye. pas berbuka kite makan aiskrim.
3. kak ayu, liya nak tido dgn kak ayu blh x? liya bwkla bantal dgn selimut.tengok citer katun.xpun kiter main mercun dgn bunga api, nak tak kak ayu?

  • mcm 2 la gelagat2 buah hati saya yang kdg2 memang pening nak layan.tambah pening sebab ada 2 lagi yang baru belajar nk bercakap. bunyi dah mcm org b**u. x dilayan merajuk pulak..nanti dh xnak dtg umah saya.saya plak yg sunyi. tp klu dh pening sgt,tutup je mulut diorg soh diam!hahahaha...chiowwww

No comments: