Tuesday, February 9, 2010

repeated m.i.S.t.A.k.E??

kadang2 kita terlalu bodoh utk menilai dan menyelami perasaan org lain (sorry 4 using such word but itu yg sy rasa skrg..i'm stupid..too stupid!!). tak pernah belajar dari kesilapan lalu. last nite, saya dapat call dari seorang rakan. i really thought yg dia call sbb saja2..maklumla, semalam birthday dia,of course la dpt free call kan?waktu 2 pun dh lewat, almost 1 am, memang sah2 la malas nak bercakap. dia tnya saya tgh watpe, saya ckp la saya nak tido and dia pun ckp xpelah and terus letak fon.xsempat tnya apa2, nak wish pun xsempat..so, fine.. esok masih ada..(2 yg saya fikir masa 2).

and then, this morning, saya sms dia, wish birthday and u know what did he said??

"mak saya meninggal semalam.."
and i was... TERNGANGA! speechless!OMG.. sy xtau camaner la sy blh wat mcm 2 kat dia.. saya mintak maaf but dia xreply.. n now saya sgt2 susah hati.. :(

3 comments:

mashimaro comel said...

takperla ayu. past is past. nothing u can do with ur past.

dan sekarang, ko dah mintak maaf, pastu dia tak reply. think positive. mungkin dia sebok dengan urusan keluarga, urusan pengkebumian jenazah ibunya.

paling penting, doakan supaya ruh ibunya tenang. itu yang terbaik. beri dia ruang. mungkin dia perlu berehat sebentar. dan dalam masa yang sama, sms kata2 positif dan perangsang kepada dia.

kalo betoi dia kawan ko dah lama... dia tentu kenal hati budi ko. dan dia akan paham diri ko. takkan semata2 kesilapan sebegini dia akan menghukum ko yang bukan2.

ceria.. k?

wassalam.

(al-fatihah untuk arwah)

najmi_qalbi said...

thanx dear..tp xrisau dah.dia dh kol tgh ari td. dia pon xmrh. lega sikit..

mashimaro comel said...

baguslah kalo camtu. hehehe.