Friday, July 2, 2010

common sense, PLEEEEEEEEZZZZZ!

episod 1: si buta bertongkat dgn si cerdik berotak singkat..or should i say sengal??

Alkisah, sewaktu dlm perjalanan ke pejabat miggu ini, saya ditemukan dgn 'sketsa dunia' yang sgt best. pertama, keluar saja dari train, dari jauh sy ternampak seorang pakcik yang buta berusaha untuk menuruni tangga.saya mempercepatkan langkah, takut2 kalau pakcik 2 jatuh. then saya nmpak seorg pemuda berhampiran pakcik tersebut, dgn pakaian yg kemas beserta headfon, dia menghampiri pakcik yang tangannya tergawang-gawang mencari arah. lega..kata hati saya..i really thought dia akan tolong pakcik tersebut.malangnya..dia blh cakap:
"pakcik, kat sana la tangga.." (sambil menunjukkan arah dgn tgnnya..errr..hello!he's blind ok!ada yang kene sekeh kang nie..)
pakcik tu masih lagi teragak2 melangkah. pemuda tersebut memegang tgn pakcik tersebut dan membawanya ke tangga. dlm hati saya, nasib baik tahap sengal dia belum mencecah tahap maksima.ada hati jugak..rupanya saya silap!mmg sengal abes..elok je pkcik 2 melangkah tangga pertama, dia tinggalkan pakcik 2 kat tangga n dia menonong berjalan sambil menyanyi..nasib baik ada orang kat belakang pakcik tu yang sempat tarik tgn pakcik tu dari belakang,klu x,xpasal2 pakcik 2 jatuh.. sengal kan???

episod 2: drama sengal dlm train

hari yang sama saya pergi ke pusat kesihatan kerinchi utk wat check up. on d way balik, ada one group makcik2 yang baru balik dari klinik yang sama.masa train sampai, xder la penuh sgt tapi ada 3 je tempat duduk, sedangkan makcik2 tu dtg berlima.seorang pakcik bgn & bg seat dia pd salah sorg makcik 2.tinggal lagi sorang makcik dgn tongkat and plastik ubat dia..saya tengok sekeliling, yang duduk semua muda2.yang lelaki sibuk membaca komik, yang perempuan sibuk mengilatkan kuku. saya pun ckp slowly dgn that guy, blh x bagi aunty ni duduk.dia mcm hangin tapi dia bangun jugak la. i said thanks. igtkan dh abes. keluar je dari train, that guy blh ckp dgn saya, 
"u xyah la nk tunjuk baik dgn malukan i". errr?? kompius..
"awk ckp apa td?" saya tnya.
"do i have 2 repeat?dh pekak?"
aishhhh!mmg cari nahas.dh la sakit kena cucuk xabes lg!saja nak naikkan darah org.sorry bro, wrong timing!
dgn selambanya sy jawab..:  "pekak is better dari org yg sihat walafiat tapi xberadab n xreti nak berfikir!"
and saya terus melangkah walaupun lepas tu rasa bersalah...hahahaahah

I'm not an angel & I'm not trying to be one..its just common sense!

6 comments:

mashimaro comel said...

ayu... do u want to know your good quality you got it since school?

BRAVE TO SAY THE BITTER TRUTH!

najmi_qalbi said...

ye ke?xtau la plak..yg aku tau jgn cari pasal time aku hangin,semua bnda aku ckp..thats y la ramai anti aku sbb diorg ckp mulut aku jht..hahahah..

najmi_qalbi said...

mana pegi komen aku nih?

Puan Chomel said...

bagus2,klu aku,aku lazer je lg pedas drpd ko.hahaha...

najmi_qalbi said...

hahahah..aku igt ko nk ckp bg tgn skali..tgn ko kan laju mcm train, kak.. {*_*) jgn mare haaaa...

mashimaro comel said...

haha.. tu la maksud aku ayu. bila orang buat ko hangin, mmg ko tembak kena kaw2 la. dan ko pun bukannya jenis tetiba hangin kalo takde penyebab kan? hehe...