Tuesday, October 12, 2010

✿ H.A.C.K.S forever.... ✿




malam tadi aku bermimpi
mimpi yang buat aku syahdu hati
buat aku sedar tentang realiti
jantung senak macam kene cucuk duri

mimpi tentang apa?
aku mengucup pipi ayahanda
sebak sebu sebal di dada
hakikat yang nyata
memang aku xpernah cium pipi tuanya
hatta di pagi raya
aku terpana
betapa jauhnya jurang antara aku dan dia 
yang aku cinta selamanya...

dan aku menangis hingga pAgi...
petanda apakah ini?

*seingat saya, cuma sekali saya beraya dengan ayahanda, itupun Hari Raya Aidil Adha. sumpah!!bukan xmahu, bukan xteruja nk beraya dgn ayahanda tapi hati saya tak kuat. saya masih ingat, betapa sebaknya saya tatkala melihat adik beradik saya beratur mencium tangan ayahanda.selepas tiba giliran saya, saya terus ke bilik air dan di situ saya menangis semahu hati. kenapa? seketul daging ini cepat benar terguris jika ia berkaitan dengan ayahanda..sebab itu yang saya xmampu miliki.. cukuplah sekali, kenangan itu cukup untuk saya bawa mati. bukan tak teringin nak beraya, bersembang, bergelak ketawa, makan bersama, tidur beriba dgn ayahanda mcm yang sering saya lakukan dengan mama. sementelah mama juga sendiri, biarlah saya yang menemani. saya yakin pasti ayahanda juga kecil hati dengan saya. bukan tak pernah saya cuba untuk mendekatkan jurang yang ada. pernah saya mengikat perut untuk membuat suprise di hari jadi abah, tapi saya di marahi dan kek yang di beli dipandang sepi. setiap kali saya ingin belikan kemeja atau hadiah utknya, bermacam alasan yang saya terima. setiap kali saya ingin bersembang dengannya, saya kehilangan kata..acap kali saya mendail nombor handphone abah ketika rindu, acap kali juga saya batalkan sebelum saya mendengar bunyi beep beep di taliannya.. saya akui abah punya segalanya... ingin saya telah hati abah, tapi saya tiada daya..  saya tak mampu mengungkap rasa cinta dalam dada pada abah. satu pinta dan doa saya pada DIA.. dekatkanlah jurang yang ada.. rindu pada abah tak pernah berubah..sekalipun abah jauh untuk saya dakap, sekalipun kata sayang itu tak mampu saya ungkap..sampaikan rasa itu pada abah, supaya abah tahu anak ini sayang dia selamanya.. 

seikhlas hati,maafkan saya ayahanda............

2 comments:

mashimaro comel said...

aku pun ada jugak perasaan macam tu ayu..

perasaan pada mak aku.

walaupun dekat, walaupun bersama, walaupun serumah..

tapi atiku rasa terlalu jauh...

entahlah..hmmm..

najmi_qalbi said...

ermmm, dugaan untuk kite lina..hopefully, xwujud lg jurang mcm 2...penat dgn mainan hati niiii..