Thursday, December 24, 2009

cinta pautan pinggang??

mesti pelik kan? apa benda la cinta pautan pinggang ni.. ni semua idea gila2 zua. actually, insiden ni berlaku sewaktu saya berada di dalam train lrt putra, dlm perjalanan ke pejabat. biasa;ah, kota kuala lumpur yang sentisa sibuk..kalau pagi2 tu memang tahap berebut la nak naik train. alkisah, dah seminggu pihak lrt ni wat test drive utk train diorg. sy pun xtahula purposenya..tapi kalau buat time peek hour memangla akan mengundang masalah. bilangan penumpang pun jadi berganda. jadi, semasa berebut tu, saya dengan jayanya dapat memboloskan diri ke dalam train tersebut.. tapi.. alamak!xder tempat berpaut!! saya dah risau. depan belakang semua lelaki. tetiba..jeng3.. saya nmpak ada sorang kakak ni kt sebelah kanan saya. walaupun jauh sikit, saya celahkan jugak tangan and pegang bahu dia. dengan muka seposen saya, saya pun cakap..' maaf kak, saya pegang akak ye?'..akak tu senyum je la..hehe..yes! hati saya berbunga gembira... tapi masalahnya, lelaki yang depan saya ni asyik bergerak2 dan saya pun terpaksa la berusaha mengelakkan diri..
tiba2 boleh la plak train tu pun nak wat konar baring, akak tu pun pun dah tersenget-senget badannya, jadi memang xboleh la nak menumpang kasih. saya punya la risau sebab dalam hati memang just fikir, saya akan wat drama arini sebab saya confirm saya akan jatuh.. tiba2 saya terasa ada orang yang memaut pinggang saya dari belakang! secara automatik saya terus jadi keras macam statue!!ni bukan tahap terkejut dah ni, ni tahap tergujat gaban!! ya Allah, malunya Tuhan je yang tau!!!!!!!!!!!!. saya terus pegang akak tu balik and saya dapat rasa yang saya menggeletar masa tu..agaknya si dia pun perasan saya dah mengeras dan pucat lesi, dia just ckp..' sorry awk, saya takut awk jatuh..' kwn2 si diadah gelak2. saya xtau nak bagi respon apa.. nak ckp terima kasih tapi suara memang tak terkeluar. maluuuuuuuu.. saya cuba sedapkan hati sendiri yang dia hanya nak membantu tapi entahla..dan sewaktu sampi ke destinasi, saya terus melangkah tidak berpaling lagi.. (cakap terima kasih dlm hati je.. sebab saya tahu, suka ataupun tidak, hakikatnya dia telah menyelamatkan saya dari malu besar!)
bila balik rumah, saya pun cerita la dekat housemate saya.. tapi teiba je diorg menjerit. saya ingatkan sebab nak bersimpati dengan saya..tapi bila si zua dengan fazilah cakap.."ROMANTIKNYA...", saya pulak yang ternganga!.mcm2 hal betul la diorng ni..dayah plak tukang gelak.. dari diorang la datangnya 'cinta pautan pinggang tu..'. lagi ternganga bila diorang boleh plak bagi soalan cepu cemas dekat saya.."rasa2, terjatuh cinta x dekat mamat 2??"..
hahahaha...yang pastinya, nak cakap terima kasih pun kelu tak terkata..nak berpaling tengok muka dia jauh sekali..apa pun, pada si dia.. still.. i owe you.. walaupun tiada 'cinta'..thanx a lot..

5 comments:

mashimaro comel said...

apalah ko ni ayu. kalo aku jadi ko.. aku terus mintak nombor mamat tu. hehehe.

Kay Neesa said...

takutnya kak!!!!~~~~
kalau sy dh pndang je dia..n tarik muka msam.hmm lebih rela jatuh tgolek drpd dipeluk llaki..
can't imagine...

najmi_qalbi said...

lina dear: blh klu ak mintak no tel. tp tunggu i transform jd benda lain dulu and not myself! nak angkat lukan pun dah xblh, nak bercakap pulak..? :(

nisa' busyuk: scary kan?klu leh pilih time 2, mmg la rela jtuh tergolek lagi..tp pilihan 2 xdpt nak dibuat.. (klu xjtuh and xkena paut lagi la best kan??

Puan Chomel said...

okla tu yue,drpd ko jatuh ats dia,lagi malu woit!7 keturunan x habis malu...huhu...

najmi_qalbi said...

hahaaha..jtuh atas dia,jd lempeng la agaknya!!xmo2..xjtuh lg best