Monday, January 4, 2010

yang baru di tahun baru??


semua orang sibuk bertanya saya, apa azam saya tahun ini..saya hanya tersenyum.. tapi dalam hati, saya sendiri tertanya-tanya, ada azam ke saya ni?? sengaja saya bertanya pada mereka yang bertanya, penting ke ada azam ni.. dan macam2 jawapan yang saya terima. ada yang kata,wajib ada azam sebab org lain pun ada azam.kite mesti ada jugakla.satu pun xpe. ada pulak yang cakap, azam mereka panjang dh listnya..berjela-jela..hehehe..tapi persoalannya, boleh capai semua ke? pada saya ada azam atau tidak, tak mengapa asalkan kita tahu apa yang kita nak buat. jangan sekadar memasang angan2 kosong semata. takde guna.yang penting usaha,usaha,usaha, doa,doa,doa, tawakal dan redha. bg yg masih belum mencapai azam tahun2 sebelumnya, berusaha lagi. jangan putus asa. saya? sejak saya memahami apa itu 'azam' saya dh mempunyai mind setting saya yang tersendiri.dan saya masih berusaha untuk mencapai ke arah itu. biarpun dalam keadaan merangkak, saya yakin segala pengorbanan dan usaha saya, InsyaAllah akan mendapat perhatian dari-Nya jua satu hari nanti.. cepat atau lambat, saya masih boleh bersabar menunggu dan meningkatkan usaha. sering saya ingatkan diri sendiri, rezeki itu tidak datang bergolek. dan saya percaya bukan Dia tidak mendengar cuma mungkin saya yang masih belum bersedia sebab Dia tidak akan memberikan sesuatu yang tidak berkadaran dengan kemampuan hamba2Nya. sehingga sampai detik itu, saya akan terus berjuang dan menunggu...doakan saya..

No comments: