Wednesday, April 7, 2010

Nikko Hotel, 6-4-10, 4pm

Remember the Chinese guys i told u earlier?Disebabkan diorang seminggu je kat sini, saya pun terpaksa la menyiapkan dokumen2 mereka dengan kepantasan seperti katun dan seperti lipas kudung.so dlm kul 3 saya dgn my boss dah bertolak. around 3.35 dah sampai,so melepak kat lobi la dulu, mencuci mata, menghayati pemandangan kat hotel 2 sambil sembang2.

kul4~ bank officer sampai n our clients pun dtg ditemani seseorang, Dato' *****. masa tgh discuss 2, benda yang pendek jadi lama sebab semua nak bercakap. Dato' dgn bank officer 2 dok speaking, yg lain pulak cakap Cina, saya dgn boss jadi pemerhati bebas. bos saya pulak dok main cuit2..tension.macam2 bunyi la jadinya. dah macam ayam bercakap dgn itik! tetiba diorang citer pasal kwn diorg, which is client baru kitorang. baru la paham cikit.teringat pulak pesan big boss, kalau xpaham, wat2 paham..cakap je tuoi2..saya pun, test la..(actually mmg paham, dia cakap umah org 2 sebelah umah dia je). sekali, lepas je ckp tuoi2 tu...Mr.Y tengok muka saya terus cakap Cina.ahhhhh, sudah!!!mana paham lebih2..saya pun sengih je, angguk2..mata dah bulat terkulat-kulat..agaknya Tn. Haji 2 perasan kot..naseb la dia tolong translate..rupa2nya dia ckp, "i'm happy..lets celebrate. i'll treat u dinner". 2 je ke...?adoyaaaiiii. ingatkan nak cakap apa. oleh sebab semua nak balik umah, kitorg terpaksa menolak. abes je discuss kat lobby, kitorg wat signing kat bilik diorang. lawak betol.. Mr. Y excited giler tunjuk gmbar anak2 dia. asyik cakap 'my pipi (baby)' sambil tunjuk gambar la. time tunjuk gmbr wife dia, dia tnya tn. Hj (in chinese dialect) wife org melayu sebut apa? tn. Hj jwb.. itu pipi , ini pini la (bini)(dgn nada b'gurau). kitorg gelak, Mr. Y, yang xtau paper 2 pun gelak jugak(tp dia gelak paling kuat..dia paham ke yg tn hj tgh kenekan dia??heheeh)

around 6.45 baru abes.amek cab, balik ofis,sampai pun dah kul7. penat tapi seronok..new experience! xsabar menunggu gelagat client baru pulak..heheheh..chiowwww

2 comments:

mashimaro comel said...

hambik ko ayu! tak paham ko wat2 paham.. langsung dia bantai cakap cina. macam dulu masa aku cuba cakap arab sepatah dua dengan orang arab.. terus dia bantai cakap arab kat aku. haru dibuatnyer~

najmi_qalbi said...

hahaha..mana aku tau..igt saje je nk berlakon,xder la nmpk terbangak sgt kan.. :P