Monday, April 26, 2010

teater & konsert....

~ Teater Rumah Lama Kampung Baru, 24/4/10, 8.30 mlm: Ini pengalaman pertama saya menonton teater. Walaupun tidak dibarisi pelakon2 glamour tetapi pujian dan penghargaan wajar diberikan kepada mereka yang terlibat. persembahan yang sangat bersahaja sehingga membuat audience ketawa, voice projection yang bagus dan jelas, watak yang berkesan, prop yang simple dan skrip yang bagus. in other words PERFECT walaupun Mak Raya tersalah line di penghujung cerita. eventhough teater ini tidak berat, sekadar berkisar tentang konflik kehidupan yang dilalui oleh Mak Raya dan adiknya serta gelagat penyewa2 mereka tapi banyak juga pengisisan yang boleh diambil dari persembahan ini. xsabar menanti teater yang akan dtg! :)
~salah satu babak dalam teater tersebut

~Konsert Balada Orkestra Kuala Lumpur bersama BPR, 17/4/10, Auditorium DBKL: konsert ini dimeriahkan dgn persembahan Mac Rahayu, Aswad AF, Nas Adila and the star of the nite, BPR! persembahan BPR mmg hebat. sekalipun blh di anggap sebagai kumpula rock yg telah lama bertapak di dalam industri musik tanah air, tapi performance masih menyengat. sgt terhibur and rasa mcm xcukup.penonton2 pun sporting, menyanyi bersama2. mmg havoc habes!!

~conclusion: saya suka hujung minggu!!!!!

2 comments:

mashimaro comel said...

salam ayu.

insya Allah jun ni karya hasil dr shark dan olahan daripada aku akan dipentaskan di taman budaya kuala lumpur. (dekat pasar seni), iaitu bangsawan tuah hang jebat.

nanti datang tengok ek? hehee...

miss u. muahs!

najmi_qalbi said...

wslm..insyaAllah, ada rzki smpi lah daku..hahah