Monday, October 19, 2009

titipan buat seorang teman..


19 april 2009
puing-puing gemalai tari
menitip bayu perit sepi
sebaris nama menggamit serangkai memori
haruskah persahabatan ini di uji?

seorang fatihah hanapi
punyai ceritera tersendiri
seindah nama selembut pekerti
bak resmi padi
makin tunduk saat berisi
teguh berdiri walau terik disimbah mentari
tetap berbakti hatta sebutir nasi...

begitu fitrah seorang fatihah hanapi
walau ditusuk beribu duri dan belati
masih tersenyum menelan pahit sendiri
sekalipun dilukai masih ingin memberi
biar rebah berkecai menyembah bumi
hiba dipandang sepi
masih ingin berdiri
adakala merintih sepi
kerana beban yang terlalu berat di atas pundak sendiri
namun esok mampir tersenyum lagi

untuk insan setabah fatihah hanapi
bisakah ku cari ganti?

untuk dia yang ku kasihi
perpisahan ini mainan Ilahi
sekadar menguji
erti sahabat sejati
tidak perlu ditangisi

untuk seorang fatihah hanapi
terima kasih untuk segala budi
persahabatan ini akan ku kenangi
selagi diizin Ilahi
terima kasih kerana mewarnai
duniaku yang sepi...

biar beribu batu memisahkan dua hati
sekalipun dia tidak lagi ku temui
selagi degup jantung dan nadi belum terhenti
janji telah dipatri
persahabatan ini
ABADI....


DO NOT INSULT URSELF BY PUTTING TOO MUCH EXPECTATIONS & COMPARING URSELF WITH OTHERS. UR BODY IS SO SO SO SMALL. DONT PUSH URSELF TOO HARD..HAVE SOME MERCY. JUST REMEMBER, U R SPECIAL IN UR OWN WAY..LIVING UR LIFE WELL & NOT OTHERS THROUGH YOURS..BE HAPPY

**********

(@-^) yg ni sy wat untuk kwn saya.. masa dia dh abes stdy.. dia yang saya kenal terlalu tabah dgn tubuh yang terlalu kecil.. satu pinta saya, tolong doakan sahabat kesayangan saya, sihat walafiat ..supaya kami dapat menempuh hari tua bersama..InsyaALLAH.. saya ingin lihat dia gembira.. saya ingin lihat dia bahagia.. saya nak lihat dia menggenggam ijazah kedoktoran.. maka..tolong.. dan tolong.. doakan sahabat saya..supaya dia panjang umur dan sihat..amiiiiinnnnnn....

untuk nurul fatihah hanapi.. k.yu syg mek..sentiasa...

No comments: