Wednesday, November 4, 2009

SECEBIS CAHAYA.. (6_____6)

"CARILAH AKU DAKAPLAH AKU... AKU BERADA DI DALAM TERANG..."


hey peeps, i know right now saya sepatutnya sedang mentelaah subjek jurisprudence but i'm so happy tonight.. too happy to study.. in fact REALLY2 happy. (^___^)

beberapa bulan lepas saya ada menerima sms dari seseorang. he introduced himself and said that he wanted to be my friend. so i asked him, where did he get my phone number. he said a friend of mine gave it to him. so, i said fine. he asked several questions and i replied. then he asked me if i'm willing to meet him and i said no. he replied again and saya xtau apa yang dia fikir masa 2, marah ke, apa. tapi yang saya ingat, dia suruh saya delete number dia, and dia mintak maaf sebab dia ambil masa saya, anggap apa yang terjadi xpernah terjadi, lupakan dia pernah contact saya. alasan dia sebab saya xnak jumpa dia. punya la pelik saya masa tu.. datang macam angin, hilang pun macam angin.. i asked my mom, is it my fault and my mom asked me 2 apologise, so that was what i did. but he said, that was the end of the story.. so, fine la.

suddenly, tadi saya dapat sms dari dia. dia tnya, saya kenal dia lg x. of coz la kenal.. (kite cpt igt bnda2 pelik2 kn? :P). dia mintak maaf sebab lama xsms sy.. erm, saya plak yang kompius. termenung jugak la 5minit. salah baca ke. xlama pastu he called. masa dia bg salam, saya terkejut sebab sepanjang pengetahuan saya nama dia ryan and he's not muslim tp xkan nak tnya.. so, diam je la..actually dia la yang lebih banyak bercakap, explaining nape dia wat mcm 2 kat saya dulu, citer pasal life dia. saya lebih selesa mendengar and jadi tukang gelak.

yang membuatkan saya happy, bukan sebab dia call or whatsoever tapi bila dia bgtau yang dia dah seminggu memeluk agama Islam.. happy sangat sampai termenjerit.hahahah.. xpasal2 kena tegur dgn dia. i like his new name. MOHD HAIQAL RIEZMANSHAH B ABDULLAH. so sweet. dia bercerita tentang pengalaman dia and he said dia bosan belajar dengan ustaz sebab ustaz garang. tergelak jugak la. xlama pun kitorg bersembang sebab dia pun rest jap je.dia tgh keje masa 2. dia mintak saya doakan kesejahteraan dia, doakan dia kuat iman.. terharu sgt. at least dia memilih saya untuk turut sama berkongsi kebahagiaan dia.

Allah Maha Berkuasa. Hidayah-Nya tidak mengenal sesiapa.. hanya yang bertuah dapat memilikinya. sedangkan ramai diantara kita yang Islam hanya pada nama. dia meminta saya membantunya. apa yang mampu saya katakan padanya, iman saya juga masih belum sempurna, saya juga masih belajar tapi insyaAllah saya akan cuba membantu sekadar yang termampu. dia juga boleh membantu saya, sama2 boleh belajar. semoga kami sama-sama dapat memperbaiki diri masing2. jadi dia juga perlu mendoakan saya. setiap kali dia menyebut InsyaAllah, Alhamdulillah, entah kenapa saya sangat gembira dan terharu. semoga iman kita semua terpelihara.. amin.. doakan haiqal, supaya dia terus berada di dalam cahaya dan doakan saya juga.. THANX HAIQAL..



2 comments:

Anonymous said...

sweetnya dia... ehem3x ada pape yg sy trtinggal ke kak :) -nisa, jiran akak-

najmi_qalbi said...

cik nisa cyg..tertinggal train ke plane?? bkn kiter bese jln kaki ke?? :P

neway, xtertinggal apa2 pun? status?
S&A!!! (^_^)